Registrácie motocyklov kategórií L1e – L3e za rok 2019

od autora: | 11. januára 2020

Registrácie motocyklov v roku 2019 dosiahli na Slovensku nový rekord. V roku 2019 bolo zaregistrovaných spolu 5308 motocyklov kategórií L3e a 267 motocyklov kategórie L1e. V článku sa na jednotlivé kategórie pozriem podrobne. Všetky čísla vychádzajú z podrobného štatistického výstupu evidencie Ministerstva vnútra SR.

Katergória L1e

V tejto kategórii nastal oproti minulému roku nárast. Ten je z obrovskej časti spôsobený košickým importérom SuperSoco, ktorá zaregistrovala celkom 111 elektroskútrov CUX. Veľká časť z týchto registrácií ide na zdieľanú mestskú elektromobilitu.
Aj z ostatných registrácií vidno, že v tejto kategórii sa benzín dostal do úrovne klinickej smrti. Kurzívou sú elektrické stroje. Pekne si to rozbehla ja česká značka HECHT, ktorá spropagovala svoje elektroskútre na predvádzacích jazdách a žne za to svoje ovocie. Nie je to svetoborná technika, ale cena tesne nad 1000 euro to s prehľadom kompenzuje. Naopak, brutálne porazenou sa stáva značka YADEA, ktorá napriek kampani a reklamám dosiahla len 3 registrácie. Pri tomto počte to budú asi len predvádzačky pre novinárov. Perspektíva? Poldecáky zabije elektrina.

Katergória L3e A1

V tejto kategórii je lídrom dlhoročná kráľovná celkových slovenských registrácií. Áno, dámi a páni, je to Honda PCX. Oproti vlaňajšku svoj náskok ešte navýšila. Honda neohrozene dominuje aj v drahých B-čkových maxiskútroch s modelom Forza. Honde v skútroch sekunduje len český MAXON, ktorý predáva čínu cez Autokelly. Za úspešný možno považovať aj taiwanský SYM s modelom JET14. Košické Adamoto zmenou portfólia veľa stratilo, asi to bude nasadením vyššej cenovej latky, ako si čínske skútre najnižšej kategórie zaslúžia.

A Honda po tretíkrát. Najobľúbenejší „pravý“ motocykel tejto kategórie jej patrí tiež. Je to síce obstarožný model CB125F, ale na meno Honda rodičia tínedžerov asi počúvajú. Cena je v akcii na úrovni čínskych konkurentov. Aj keď čína už ponúka na pohľad modernejšie stroje, takého Keeway sa určite netreba báť. KTM s hmyzím dizajnom boduje s modelom DUKE 125 aj napriek prémiovej cene. V tejto kategórii sa objavujú aj nové značky, ale taký BRIXTON je napriek názvu čistokrvný číňan. SINNIS, napriek reklame a tlačeniu kalerábov do hlavy, že je to britský výrobca, úplne prepadol. Nečudo, dovážať čínske motorky cez Anglicko neveští príliš obchodného ducha. A cena o stovky eur vyššia, ako tie isté stroje predávané v Čechách ako Yuki, spôsobila trápne dve registrácie značky…

Katergória L3e A2

Tejto kategórii jednoznačne dominuej Honda. Ako ináč, však 🙂 Už druhý rok ju vyhral jej model REBEL 500. Novinármi označovaný dizajn ako rozpačitý asi nevadí. Honde sa v motocykloch snaží sekundovať len KTM, aj to vďaka motokroskám. V skútroch je lídrom Yamaha, aj keď Honda svoju Forzu 300 dostala na brondzový stupienok. Prekvapením je úspech skútrov od BMW, C400-ka s divným dizajnom sa chytila viac než dobre. Kategória pre 18-ročných číňanov nepodporuje, uvidíme ako kartami tento rok zamieša CF Moto so svojimi 400-kami, ktoré môžme skrze vlastnícke prepojenie nazvať aj KTM pre sociálne slabších. Pôvodom čínska je aj JAWA 350 OHC, tá dosiahla 9 registrácií, jej klon Special dve. Ako pikoška sú to aj tri registrácie elektromotoriek ZERO.

Katergória L3e A3

Kráľovskej kategórii dominuje stále ten istý kráľ. Nemecká vrtuľka, ktorá vlastne ani vrtuľkou nie je, si odnáša zlato. Africa Twin od Hondy je tiež trefa do čierneho, tento rok náš čaká vynovený model. Tretie miesto obsadzuje jedna z najuniverzálnejších motoriek, NC 750 od koho iného, ako od Hondy. Medzi väčšie, či menšie cendurá sa vklínilo aj pár naháčov, tu dominuje Yamaha, nasledovaná Kawasaki a KTM. Česť veľkého železa aspoň trochu čoproidného, zachraňuje Kawasaki so svojim Vulcanom a Indian so svojim „storočným“ Scoutom. Ako vidieť z tabuľky kráľovskej kategórie, móda SUV valcuje aj jednostopé stroje. Pri porovnaní tabuľky s vlaňajškom sa veľa toho nezmenilo. Taliani sú v motocykloch v predajoch už úplne mimo hlavný prúd.

3 názory na “Registrácie motocyklov kategórií L1e – L3e za rok 2019

Napísať odpoveď pre bledemon Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.