Nekonečné zdražovanie, nekonečný rast?

Importéri a predajcovia motocyklov sa sťažujú na nízke predajné marže. Pritom najlepšie predávané stroje každoročne zdražujú. Za ostatných 5 rokov sú to aj desiatky percent!

zdrazovanie

V prehľade som sa zameral na značky, ktoré sú dlhodobo na špičke predajnosti, teda sa jedná o najnižšiu kubatúru do 125ccm. Tu vládne v predajnosti Honda so svojim PCX-kom. Za posledných 5 rokov však tento stroj zdražel o rovných 500€. V percentuálnom vyjadrení je to viac ako 21%! Síce prišli dve „nové“ generácie, ale okrem elektronických hlúpostí nepriniesli zásadnejšiu zmenu. Bubnom sa vzadu brzdí aj na aktuálnej verzii(!). Pri týchto cenách je rozdiel oproti modernejšej konkurencii (NMAX, Medley) už zanedbateľný, tu predaj žije z mena.

Malí „značkoví“ konkurenti číňanov v klasických motorkách idú rovnakým smerom. Honda CB125F zdražela o 300€ a Yamaha YS125 je o 400€ drahšia vrátane predchodcov. A aj tu sa brzdí vzadu bubnom. A vraj strašná EURO4…

Taiwanský SYM, ktorý sa u nás hrdí, že patrí do top3 predajnosti skútrov, nielenže používa zmätočné označenia v technických preukazoch, ale zdražuje ako divý. Skúter Symphony zdražel za posledných 5 rokov o neuveriteľných 29% (+480€). Jeho štýlový brat išiel hore dokonca o 32% (+470€)! Tu asi netreba ďalej komentovať plač importérov. Výhovorky na normu EURO4 sú len krycím manévrom.

Tento obsah bol zaradený v Motocykle, Štatistika a označkovaný ako , , , . Zálohujte si trvalý odkaz.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *